فرزاد فره وشی | وب‌سایت رسمی
14468
rtl,home,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-14468,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.1,qode-theme-bridge,qode_advanced_footer_responsive_1000,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

وب‌سایت رسمی فرزاد فره‌وشی

Official Website Of Farzad Farahvashi

کارگردان | تدوین‌گر | گوینده | پژوهش‌گر ، سندپژوه و مجموعه‌دار تآتر معاصر ایران

Director | Montor | Narrator | Researcher Of Theatre & Collector

فیلم‌های تازه منتشر شده

سریال آناهیتا

اخبار

۱۴۰۰/۴/۳

این وب‌سایت زیر مجموعه‌ی ساترا قرار گرفت. در تلاش هستیم زیرساخت پخش برخط را فراهم و در دسترس تماشاگران قرار دهیم. در حال حاضر مشغول رایزنی برای جذب سرمایه و هستیم و امید است تا پایان سال جاری به مرحله‌ی بهره‌برداری برسیم. از تمامی علاقمندان در این حوزه دعوت به همکاری می‌شود.
برای رسانه‌های دارای مجوز در ساترا کلیک کنید

۱۴۰۰/۵/۱۲

سریال “آناهیتا ” و سریال “سپید رنگی” برا ی عرضه‌ی فیزیکی از تیرماه سال جاری وارد مرحله‌ی پیش فروش شد و دهم مردادماه به پایان رسید.

۱۴۰۰/۶/۱۷

هموطن گرامی: شیوع دامن‌گیر کووید ۱۹ بر تمام مشاغل دنیا از جمله ما، تاثیر غیر قابل جبران گذاشته است. دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم فیلم و سریال‌های جدید را به صورت فیزیکی آماده‌سازی و در فروشگاه‌ها توزیع نماییم. از همین رو مجبوریم از طریق فروش ویژه جریان توزیع را هرچند محدود فعال نگه داریم. بی شک ما را درک می‌کنید و برای بقای شغل ما و متوقف نشدن چرخه‌ی تولید، مثل گذشته، با این روش هم، با ما خواهید ماند.

جهت ورود به فروش ویژه کلیک کنید

۱۳۹۹/۱۲/۱۶

در شرایط سخت فعلی و شیوع کرونا که نمی‌توانیم تصویربرداری مجموعه‌ی گنجینه‌ی تآتر معاصر ایران را ادامه دهیم، به لطف تکنولوژی این روند را در پلتفرم اینستاگرام به صورت زنده ادامه و در آینده این گفتگوها را به صورت رسمی منتشر نماییم. فصل ششم این پروژه با نام نزدیک‌ترین دور از ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز شد. علاقمندان می‌توانند از طریق حساب کاربری farzad_farahvashi در اینستاگرام جدول برنامه و گفتگوها را دنبال نمایند.

۱۳۹۹/۱۲/۱۷

علاقمندان به تماشای فصل ششم پروژه‌ی گنجینه‌ی تآتر معاصر ایران با نام “نزدیک‌ترین دو”ر می‌توانند در بخش تصویر، زیر گروه گنجینه‌ی تآتر معاصر ایران مراجعه و یا در IGTV حساب کاربری farzad_farahvashi پلتفرم اینستاگرام این فصل را مشاهده نمایند.

۱۴۰۰/۴/۲

سریال “سپید رنگی” در ده قسمت پروانه‌ی نمایش از سازمان سینمایی دریافت کرد. این در حالی است که پخش‌کننده‌ای برای این سریال و سریال “آناهیتا”، سریال “مثل هیچ‌کس نبود” و چند فیلم دیگر، تمایل به همکاری ندارد و یا شرایط غیر استاندارد و یک طرفه تعیین می‌کند !

۱۳۹۹/۶/۳

آخرین حضور رسمی زنده یاد بهمن مفید از امروز در فیلیمو منتشر شد. ده در کنار بیست نود و نه نشد عنوان فیلم سمتندی به کارگردانی فرزاد فره وشی است که چند روز پیش از فوت بهمن مفید پروانه‌ی نمایش دریافت کرد.

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

به یاد خاطره‌های علی انصاریان، مهرداد میناوند و همه‌ی ایرانیان درگذشته از کرونای لعنتی هستیم. به امید ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس: آمین
هموطنان، خیلی مراقب باشید

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

سریال آناهیتا جهت دریافت پروانه‌ی نمایش در  اختیار سازمان سینمایی قرار گرفت. این در حالی است که مذاکرات با پخش‌کننده‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است و رایزنی برای حمایت انتشار فیزیکی ادامه دارد.

۴۸۳۰۱

تماشاگران

۶۱۲۰

تولید بر حسب دقیقه

۸۱۰

پروژه‌های تکمیل شده

۲۴

نمایش خانگی

Banner---About

فرزاد فره‌وشی در خانواده‌ای اهل هنر به دنیا آمد. پدری که نوازنده گیتار و اهل موسیقی بود و از خاندان پدری می‌توان به دکتر بهرام فره‌وشی و علی‌محمّد فره‌وشی اشاره کرد. از کودکی تمایل زیادی به بازیگری داشت به همین دلیل در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما زیر نظر “رضا فیاضی” تعلیم دید. او به واسطه‌ی علاقه زیاد و تعلیمات و حضور در محیط هنری توانست اوّلین فیلم‌اش را به نام “لبخند ماه” بسازد که در آن سال برنده‌ی بهترین فیلم جشنواره‌ی آموزش و پرورش شد. از سال ۱۳۷۹ به صورت حرفه‌ای بازیگری در تآتر را آغاز نمود اما به دلیل علاقه زیاد به سینما بیشتر نیروی خود را معطوف به آن کرد. دیپلم خود را در رشته‌ی علوم تجربی گرفت و پس از تغییر رشته به هنرستان هنرهای تجسمی پسران رفت و رشته‌ی گرافیک خواند. پس از چند سال کار در حوزه‌ی تصویربرداری و فیلم‌سازی وارد دانشگاه شد و با مدرک کارشناسی کارگردانی تآتر فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۸۰ هم‌کاری حرفه‌ای با دفتر تکنولوژی آموزشی، تله‌ویزیون و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان فیلم‌بردار داشت و پس از مدت کوتاهی تدوین‌ و کارگردانی را آغاز کرد و تا سال ۱۳۸۸ توانست در چندین پروژه و برنامه که نزدیک ۴۰۰۰ دقیقه بود هم‌کاری کند. در سال ۱۳۸۰ به عنوان داور جشنواره‌ی دانش آموزی سازمان آموزش و پرورش دعوت به هم‌کاری شد.

“او اوّلین فیلم‌ساز ایرانی است که توانسته دو فیلم درباره حمایت از حقوق حیوانات و هم‌چنین اوّلین سریال تحلیلی و پژوهشی بلند را بسازد.”

درباره

فرزاد فره‌ وشی به انگلیسی (Farzad Farahvashi) زاده‌ تهران، کارگردان، تدوین‌گر ، گوینده ، پژوهش‌گر و سندپژوه تآتر و تهیه‌کننده اهل ایران است. او عضو انجمن صفی کارگردانان سینمای مستند خانه‌ی سینما و انجمن نویسندگان، منتقدان و پژوهش‌گران خانه‌ی تآتر است. فره‌وشی با ساخت فیلم “لبخند ماه” در سال ۱۳۷۸ وارد عرصه کارگردانی شد و در همان سال توانست جایزه اوّل جشنواره‌ی آموزش و پرورش را کسب کند. پیش از آن در تآترهای مدرسه فعالیت جدی داشت و در چند فیلم ایفای نقش کرد. مانند فیلم سینمایی “شهردار مدرسه” به کارگردانی محمّدباقر خسروی در سال ۱۳۷۵ و سریال تلویزیونی “قصه های پدر” به کارگردانی بهنام بهزادی در سال ۱۳۷۹. “وی توانسته در بیشتر فیلم های خود عنوان ” اوّلین ” را  بین تماشاگران کسب کند. مانند: اولین سریال تحلیلی و پژوهشی ( روزنه‌ی آبی)، اوّلین فیلم مستند درباره‌ی آموزش و فرهنگ‌سازی برخود با حیوانات ( مرگ نقش )، اوّلین فیلم مستند درباره‌ی مشکلات برگزاری کنسرت ارکستر مجلسی ایران ( چهار فصل ) و … او از مجموعه‌داران اسناد تآتر نوین ایران است.”

 فرزاد فره‌وشی در مراسم رونمایی سریال روزنه‌ی آبی دیدگاه خود را این‌گونه بیان کرد: در فرهنگ ما عادتی به نام ثبت و ضبط وقایع تاریخی به طور جدی وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر جامعه به دنبال نمونه و قهرمان های خارجی است در حالی ما منبع غنی و بکری از جریان سازان در ادوار مختلف داریم. نمی‌دانم اگر فردوسی بزرگ در آن سی سال زحمت، اگر بخش مهمی از رویدادها و فرهنگ پیش از خود را برای ما به یادگار نمی‌گذاشت حال امروز فرهنگ ما چه بود؟
“وی در آثارش سعی در ساده گویی یک موضوع مهم دارد. مستندگونگی و عدم موضع در بیان موضوع از تکنیک های بیانی وی محسوب می شود. در سریال روزنه‌ی آبی که نه سال تولید آن زمان برده است و سیصد و یک هنرمند هم‌کاری کرده‌اند یک روایت شفاهی از آغاز تآتر نوین ایران با محوریت “شاهین سرکیسیان” است.
او در انتقاد به وضع ناهموار اکران و پخش فیلم های تجربی و مستند گفته است: ما از سال ۱۳۹۵ با سریال مستند روزنه آبی  که ۹ سال تولیدش به طول انجامید، وارد شبکه‌ی نمایش خانگی شدیم. اما از همان ابتدا با مشکلاتی روبرو بودیم. پخش‌کننده‌ها، پخش آثار مستند را قبول نمی‌کنند و اگر هم بخواهند قبول کنند درصد یا قیمت بالایی را از فیلم‌ساز می‌گیرند(خارج از عرف)، به همین دلیل از آن هم‌کاری با آنها گذشتیم. در حالی‌که ما پیش از آن‌که بخواهیم تکثیر و بسته‌بندی کارهایمان را انجام دهیم با آنها صحبت کردیم که ببنیم چه تعدادی باید آماده کنیم ولی دیدیم اصلاً از اثر ما استقبال نمی‌کنند با وجود آن‌که این مستند بار تبلیغاتی خوبی داشت و اوّلین سریال مستند درباره‌ی تآتر و افرادی بود که جلوی دوربین قرار گرفته بودند و مدت‌ها هم از آنها خبری وجود نداشت. “فقط کارهای عامه پسند و سریال‌ها مورد توجه پخش‌کنندگان قرار می‌گیرد” او در مصاحبه‌ای گفته است که وقتی من دیدم شرایط پخش به این صورت است، تصمیم گرفتم خودم به طور شخصی کار پخش فیلم را انجام دهم. روزنه‌ی آبی در دی ماه ۱۳۹۵ و دو ماه بعد فیلم دیگری به نام “رقص دایره” رونمایی شد. فرزاد فره‌وشی بارها در گفتگوهای گوناگون از مشکلات پخش فیلم‌های تجربی یا مستند گفته که هیچ‌کدام از پخش کننده‌ها حاضر به هم‌کاری در این موارد نیستند و فقط فیلم‌های عامه پسند را می‌پذیرند. وی در سال ۱۳۹۸ برای فیلم “من قناد هستم” با مشکل اکران در سینما مواجه شد.”

پشتیبان-فرهنگ-و-تاریخ-و-طبیعت-ایران‌مان-باشیم

در حال تولید

سریال صحنه پیوسته به جاست

 مستند / شخصیت نگاری / تاریخ‌نگاری 

بدون-نگاره---A3

نامدار

فیلم : مستند / شخصیت نگاری

نامدار

آقای مجری: دفتر خاطرات قائم مقام

فیلم: داستانی – مستند / شخصیت نگاری / تاریخ‌نگاری / اجتماعی

آقای-مجری---دفتر-یادداشت-قائم-مقام

به زودی

سریال سپید رنگی


درباره‌ی فیلم :

بیست و چهار ساعت دیگر فراز به شهر دیگری نقل مکان می‌کند چون دیگر نمی‌تواند وضعیتی که در آن قرار گرفته را سامان دهد و می‌خواهد مدتی دور از همه‌ی روزمرگی‌ها آینده‌ی تازه‌ای را رقم بزند. او سه روایت از سه هنرمند، از نوشته‌های تاریخ و گفتگوها را از ذهن آشفته‌اش می‌گذراند. دکتر امیر اشرف آریان‌پور، پرویز طاهری، پرویز خوش‌رزم و فراز همگی به سرنوشتی مشابه دچار شده‌اند.


قسمت یک: یک | قسمت دو: دو | قسمت سه: سه | قسمت چهار: چهار | قسمت پنج: پنج | قسمت شش: شش | قسمت هفت: هفت | قسمت هشت: هشت | قسمت نه: نه | قسمت ده: پایان:پشت صحنه


دست‌اندر کاران:

تهیه کننده و کارگردان: فرزاد فره‌وشی| مجری طرح : موسسه‌ی آفاق هنر خلاق| براساس طرحی از: فرزاد فره‌وشی| نویسنده: محمّدرضا علایی| مدیر تصویربرداری، تدوین‌ و اصلاح رنگ :فرزاد فره‌وشی| موسیقی متن: فراز آریا (شجاعی)| برنامه‌ریز: صادق کاظمی‌نیا | دستیار کارگردان : صادق کاظمی‌نیا و محمّدرضا امین‌زاده | پشتیبانی لنز و فیلتر: جلال خراسانی (نورا فیلتر)

با شرکت: دکتر امیراشرف آریان‌پور / پرویز طاهری/ پرویز خوش‌رزم / فرید صدیقی / ایمان حجت / فراز آریا (شجاعی) / علی جباری ( پاتریس ) و روایت فرزاد فره‌وشی


وضعیت: در وضعیت تعلیق جهت نمایش | پخش : فیزیکی: ۱۴۰۰/۵/۱ مجازی: تعلیق| آغاز تولید: ۱۳۹۶ | پایان تولید: ۱۴۰۰| زمان: ۳۱۶ دقیقه { ده قسمت } | گونه:داستانی – مستند / شخصیت نگاری / تاریخ‌نگاری / اجتماعی | مجموعه: مرزهای بی‌کران- بخش چهارم | پروانه‌ی نمایش: ۴۰۰۰۱۶۲۸۶ به تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۱ سازمان سینمایی | نام اولیه: (بر آن‌ها چه آمد)

سپید رنگی - دیوارکوب

پایان پروژه‌های سال ۱۴۰۰

پایان پروژه‌های سال ۱۳۹۹

پایان و پخش پروژه‌های سال ۱۳۹۸

پایان و پخش پروژه‌های سال ۱۳۹۷

پایان و پخش پروژه‌های سال ۱۳۹۶

پایان و پخش پروژه‌های سال ۱۳۹۵

تماشاگران و هنرمندان می‌گویند