فرزاد فره وشی | نمی‌توان برای سینما جایگزینی پیدا کرد
16816
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16816,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.1,qode-theme-bridge,qode_advanced_footer_responsive_1000,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

نمی‌توان برای سینما جایگزینی پیدا کرد

نمی‌توان برای سینما جایگزینی پیدا کرد

اکبر زنجان پور بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر فعالیت های سینمایی گفت: سینما با وجود مخاطب معنا پیدا می کند و تا زمانی که تولید فیلم متوقف باشد نمی توان به سینما و فعالیت هایش امیدوار بود.

این بازیگرش پیشکسوت سینما در گفت و گو با ایران‌تیک با اشاره به فعالیت های اخیر خود گفت: به تازگی مستند «مثل هیچ کس نبود» که به زندگی کاری و حرفه ای من می پردازد توسط فرزاد فره وشی آماده نمایش شده است. آشنایی من با فرزاد فره وشی به پروژه مستند سریالی «روزنه آبی» بر می‌گردد که در آن مستند درباره شاهین سرکسیان و تاثیر آن بر تئاتر ایران صحبت کردم. فرزاد فره وشی را انسانی متعهد و دلسوز دیدم و زمانی که پیشنهاد ساخت مستندی درباره زندگی حرفه ای من را داد با کمال میل پذیرفتم.

بازیگر سریال «مختارنامه» و «ولایت عشق» در ادامه با بیان اینکه نمی توان برای سینما جایگزینی پیدا کرد گفت: سالن‌های سینما اصالت تصویر را حفظ می‌کند و مخاطب می تواند خاطرات خوش گذشته را تکرار کند.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شده است بیشتر در خانه بماند گفت: در این روزها در خانه مشغول مطالعه و دیدن فیلم هستم. کمی این روند خسته کننده است اما امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم مجدد به فعالیت های معمول زندگی بپردازیم.

زنجانپور با بیان اینکه دولت باید نسبت به معیشت هنرمندان در روزهای تعطیلی سینما توجه کند گفت: در این شرایط تنها با همدلی می توان شرایط سخت را سپری کرد و امیدوارم مدیران دولتی شرایطی را فراهم کنند تا هم سینماها با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی شوند و هم تولید فیلم ها و اجرای تئاترها مجدد از سر گرفته شود.
بنابراین گزارش مجموعه‌ی گنجینه‌ی تآتر معاصر ایران، که مراحل تولید را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد، از سال ۱۳۹۵ پخش آن با فصل اول ( روزنه‌ی آبی) به کارگردانی فرزاد فره وشی آغاز شد. فصل سوم این مجموعه در ۱۱ قسمت، نگاهی به پنجاه و چهار سال فعّالیت هنری اکبر زنجان‌پور دارد. زنجان‌پور بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد، سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود.

مراحل پیش تولید و تصویربرداری «مثل هیچ‌کس نبود» از شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز شد و از اسفند همان سال وارد مرحله‌ی تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ شد. بیان فرازهای گفته نشده از زندگی این هنرمند ارزنده از نقاط جالب توجه این سریال است و به گفته‌ی اکبر زنجان‌پور: «بگذارید بعد از ۴۰ سال بالاخره این‌ها را بگویم.»

‏@Iranticchannel


فرزاد فره وشی

نظری وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید